HTML

Miscellaneous

A miscellaneous szó helyes leírására az angolul beszélő népesség talán 1%-a képes, ezért röviden csak misc-nek írják.

Portfolio Blogger

Friss topikok

  • Velemenyem szerint....: @dont be such a nazi: a lufival épp az energiaárak mentek le. Amúgy minden drágult az évtizedekek ... (2014.11.27. 15:39) Európa bajban van
  • jakabgipsz: Csak azok a betétesek bukjanak, akiknek a bankja csődbe ment volna. Így jogszerű, ha viszont azokt... (2013.03.20. 13:16) Ki a rosszfiú Cipruson?
  • Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt): @Belagezapista: mutass nekem valakit akinek nincs lehetosege meghallgatni barhol, ha akarja. es h... (2012.09.11. 09:29) Tessék jobb zenét csinálni
  • Quadrille Lobster: Hát, én már inkább azt az elméletet tartom valószínűnek, hogy hatalomátvétel volt felsőbb gengszet... (2012.08.12. 22:53) Hagyjuk békén a hippiket
  • Szűcs Róbert: A mai napon (2012. április 20.) megjelent a kivitelezésre vonatkozó tenderfelhívás. A házak blokkt... (2012.04.20. 09:14) Ócsai lakópark: minek?

portfolio.hu

Malév - nem fog hiányozni

2012.02.03. 19:59 misc

Érvek az állami tulajdonú légitársaság fenntartása mellett:

 

 

...ennyi.

Semmi szükség állami fodrászszalonra, csemegeüzletre vagy golfpályára, ugyanis ezeket a szolgáltatásokat a piac képes nyújtani a fogyasztói igényekhez igazodva. Ugyanígy nincs szükség állami légitársaságra sem. Ha van fogyasztói igény Budapestről induló járatokra - és nyilvánvalóan van - akkor ezt az igényt az egyébként rendkívül kompetitív légiközlekedési szektor ki fogja szolgálni. A Malév csődjével keletkező piaci résre az európai légitársaságok pillanatok alatt lecsapnak (Ryanair, Wizzair, Smartwings, Lufthansa, airberlin, stb.), gyorsan képesek pótolni a kieső kapacitást. Pár hónap múlva az utasok észre sem fogják venni, hogy eltűnt a Malév - mi, magyar adófizetők, pedig megkönnyebbülhetünk, hogy eggyel kevesebb pazarló állami vállalatot kell eltartanunk.

 

5 komment

Címkék: gazdaság csőd malév portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://misc.blog.hu/api/trackback/id/tr674059974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Soponya Balastyán 2012.02.04. 22:55:14

Én már évek óta nagyon várok egy olyan magyarázatot, ami meggyőz, hogy miért volt szükség rá. Egyet sem hallottam.

Most, amikor kiderült, hogy vége, volt sok sajnálkozás, többségében tisztán érzelmi alapon. Ami félig észérvnek tűnt, az a munkahelyek elvesztéséről szólt. Dehát az indokolt munkahelyek meg fognak maradni, hiszen szükség lesz a járatokra, csak máshogy hívják majd a munkáltatót. A nem indokoltak pedig, sajnálom, a kapun belüli munkanélküliség tipikus esetét jelenítik meg, arról pedig bő 20 éve kénytelenek voltunk leszokni.

A legnagyobb vicc pedig az, hogy ha Brüsszel nem lép semmit, akkor a magyar állam továbbra is csak pumpálta volna a pénzt ebbe a feneketlen kútba.... Most, amikor úgy állunk, ahogy.

kocsmaros 2012.02.05. 16:35:57

Nem véletlen jutott csődbe..Sok ELVTÁRS, PÁRTTÁRS-nak volt milliós fietésü bujtatott munkahelye .. Lásd BKV..-ét is.. A személyzetre ezután is szüksége lessz az utódoknak...

parafa56 2012.02.05. 17:31:48

Sajnos így van. A "nemzeti" légitársaság a melleket dagasztja, a pénztárcánkat meg apasztja !
Remélhetőleg a kormány is belátja, hogy semmi értelme feltámasztani.

Csacsicska 2012.02.05. 22:13:48

Bizony: a Malév adminisztratív személyzetének biztosan vége. Viszont pár hónapon belül vélhetően ismét munkát kapnak a földi kiszolgálók, a karbantartók, a repülő személyzetet is alkalmazni fogják – de a vízfej, elnök-vezérigazgatóstul el fog tűnni.

Személy szerint sajnálom a MALÉV-et, a most utcára kerülő alkalmazottakat, de még inkább a cégbe eddig felelőtlenül beleölt 100+ milliárdot.

Azért annak utána néznék, hogy az elmúlt 10 év ide-oda privatizációjából ki mindenki húzott hasznot! Megkaparnám egy kicsit a különféle külső tanácsadóknak kifizetett szerződéseket, megnézném, kik voltak az igazgatóság és a felügyelő bizottság tagjai és mennyit markoltak fel - a semmiért.

Ami pedig a magyar kormányt illeti: Lázárnak nem kellene annyi hülyeséget össze-vissza beszélnie „törvényhozási megoldásokról” az Erste Bank ellenében – az ilyesmi nagyon kedvét szegi a befektetőknek. És a kormánynak nem kellene nyilvánosan pénzért rohangálnia olyan országokba, ahol csak pénzt sejtenek Matolcsy és Martonyi amatőr hivatalnokai – azért a dolognak híre megy, és előbb-utóbb hangosan kiröhögik őket. Meg hát csórikáknak senki sem ad kölcsönt, még magas haszon reményében sem.

Az egész Malév ügyet a kormány a lehető legprimitívebb módon menedzselte – jellemző ez Orbán ügyintézési stílusára: csapkodni, gondolkodás nélkül. Rapid megoldások… tiszta erőből. A Malév légi piacát meg lehetett volna menteni, ha a céget el is küldik aludni.

De hát itt végeredményben egy „elszámolásról” van szó: az Európai Bíróság megbüntette Magyarországot, az ország pedig beáldozta a Malév-et. Megjegyzem anélkül, hogy biztosan tudná: megúszta-e a 100 milliárdos büntetés kifizetését. A Fidesz megint csak „jogászkodik” - azt gondolják a vezetőik, hogy a Malév csődjével megszabadulnak a 100 milliárdos büntetéstől. Nagy meglepi lesz, ha az Európai Bíróság kötelezni fogja az államot – hogy a bírságot a Malév helyett állja. Akkor se pénz, se posztó. Ez lesz a nagy durranás.

Egy dolog okoskodni, másik dolog okosnak lenni.

misc · http://misc.blog.hu 2012.02.05. 22:26:13

@Csacsicska: egyetértek, annyit hozzátennék, hogy a százmilliárdot a MALÉV a magyar államnak fizetné elvben, szóval nem büntetésről van szó, hanem a törvényellenesen adott állami támogatások visszafizetéséről.