HTML

Miscellaneous

A miscellaneous szó helyes leírására az angolul beszélő népesség talán 1%-a képes, ezért röviden csak misc-nek írják.

Portfolio Blogger

Friss topikok

  • Velemenyem szerint....: @dont be such a nazi: a lufival épp az energiaárak mentek le. Amúgy minden drágult az évtizedekek ... (2014.11.27. 15:39) Európa bajban van
  • jakabgipsz: Csak azok a betétesek bukjanak, akiknek a bankja csődbe ment volna. Így jogszerű, ha viszont azokt... (2013.03.20. 13:16) Ki a rosszfiú Cipruson?
  • Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt): @Belagezapista: mutass nekem valakit akinek nincs lehetosege meghallgatni barhol, ha akarja. es h... (2012.09.11. 09:29) Tessék jobb zenét csinálni
  • Quadrille Lobster: Hát, én már inkább azt az elméletet tartom valószínűnek, hogy hatalomátvétel volt felsőbb gengszet... (2012.08.12. 22:53) Hagyjuk békén a hippiket
  • Szűcs Róbert: A mai napon (2012. április 20.) megjelent a kivitelezésre vonatkozó tenderfelhívás. A házak blokkt... (2012.04.20. 09:14) Ócsai lakópark: minek?

portfolio.hu

Döntsük már el

2011.02.16. 22:32 misc

A Magyar Kommunista Munkáspárt 5606 szavazatot, az összes leadott szavazat 0,09%-át szerezte meg a 2010-es országgyűlési választásokon. Életkoruknál fogva a magyar választópolgárok nagy része első kézből rendelkezik tapasztalatokkal arról, miért működésképtelen a központi tervezésen alapuló kommunista gazdaság.

A fenti két tény arra engedne következtetni, hogy a kommunizmus társadalmi támogatottsága a mai Magyarországon elhanyagolható. Azonban azt a megdöbbentő felismerést kell tennünk, hogy erről szó sincs - a magyar választók körében nagyon is népszerű az újracsomagolt, kommunista címkétől megfosztott, de jellegében ízig-vérig szélsőbaloldali politika.

Az egyre elharapódzó bizottságalapítási mánia közepette a kormány az új szja-rendszer hatásait vizsgáló akciócsoportot állít fel, hogy "megvédje az embereket". Rogán Antal, a bizottság leendő vezetője arról értesült, hogy "nem mindenhol tartották be [az OÉT-ben meghozott, nem kötelező érvényű] bérmegállapodást". Még szerencse, hogy "a kormány és a Fidesz-KDNP képviselőcsoport" rögtön a tettek mezejére lép, és "nyomást fog gyakorolni a magánszférára", hogy felemeljék a zemberek fizetését. Aki esetleg úgy érezné, hogy munkáltatója nem megfelelően alakította a fizetését, ingyen hívható telefonszámon feljelentheti a szemét kapitalistát.

Piacgazdaságban a bérek a munkavállalók és munkáltatók milliónyi, egyéni alkuja során alakulnak ki, a munkakereslet és -kínálat viszonyához igazodva, nem egy ki tudja milyen érdeket képviselő "érdekegyeztető" sóhivatal, és főként nem politikusok deklarációja alakítja őket. Az emberek bére akkor fog növekedni, ha a szabályozási és adózási környezet lehetővé teszi a gazdasági növekedést, és nem akkor, ha mindenféle állami bizottságok kijelentik, hogy itt márpedig jólét lesz, mertkülönben.

Döntsük már el végre, akarjuk-e ezt az egész piacgazdaság cuccot. Ha hiszünk abban, hogy működik a kapitalizmus, akkor ne próbáljuk egyesével visszacsempészni a szocializmus "vívmányait". Ha meg nem, akkor mit finomkodunk, kiáltsuk ki újra a Magyar Népköztársaságot, mutassa az utat Hugo Chavez baráti Venezuelája.

25 komment

Címkék: kommunizmus rogán antal béralku portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://misc.blog.hu/api/trackback/id/tr352666647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2011.02.17. 00:11:10

"Életkoruknál fogva a magyar választópolgárok nagy része első kézből rendelkezik tapasztalatokkal arról, miért működésképtelen a központi tervezésen alapuló kommunista gazdaság."

De sokan nem vették észre, h nem működik, illetve esküsznek rá, hogy a régi működött és az új nem.

Amúgy Hunhonban valóban csak baloldali pártok találhatók. Bár a lobsterizmus kevéssé ismert második tétele szerint ilyen gumi-foglamakkal, mint a "baloldali" nem élünk.

oriblog.blog.hu/2009/12/01/szavak_amiket_be_kene_tiltani

Amúgy a tegnapi híradó rövid termése:

- lehet pályázni támogatásra, a paradicsomgyrártóknak, mert kevés a paradicsom.

- lehet pályázni a sertésgyártóknak, mert sok a sertés, ez lenyomja az árakat "ezért a kormány kínálatot akar kiszívni a piacról". (Nem vicc)

- akciócsoport védi a zembereket a pár maradék magán-munkáltatótól.

A maradékot lenémítottam, nem bírtam hallgatni.

Látom magam előtt a paradicsom- és malacgazdákat, ahogy talicskán tolják a hitelesített cégkivonatokat meg többezer forintos közjegyzői papírokat a pályázatot elbíráló sóhivatalokba, ahol iktatják.

És tervezek egy posztot arról, mi mindent nem csinál a vállalkozó, amíg pályázik...

is 2011.02.17. 08:29:49

pontosan erről van szó

Lemmiwinks 2011.02.17. 09:08:42

Rákosi mondta egykor, hogy 9 millió fasisztával kell neki kommunizmust épiteni. Na most 9 millió kommunistával kell piacgazdaságot épiteni :)

Lemmiwinks 2011.02.17. 09:10:37

@King Size Lobster: nyugi a nyugdijpénzből jut a malac meg paradicsomtermelőknek is. A lényeg: vegyük el az emberek megtakaritásait, hiszen a piac rosszul allokál, majd mi "jól" elallokáljuk.

misc · http://misc.blog.hu 2011.02.17. 10:44:39

az EU mezőgazdaságában már régóta nem azon megy a verseny, hogy ki termeli a legfinomabb paradicsomot,hanem hogy ki éri el a legmagasabb egy paradicsomra jutó allami támogatást. a termelőknél a core competence a pályázatírás.

kovacsguszti68 2011.02.17. 20:15:08

Nem értem ezt az egész kezdeményezést. Az OÉT-n megfogalmazódott egy ajánlás, és ahogy eddig is volt, van aki figyelembe veszi, van aki nem. Ez utóbbiak között van aki azért nem, mert szarik rá, van aki azért nem, mert nincs lehetősége béremelésre. De ezen túlmenően vannak olyanok is, akik az OÉT ajánlásnál nagyobb mértékben emelik egyes beosztottaik bérét (pl. előléptetés miatt, vagy csak alapvetően meg vannak elégedve a munkájával, vagy mert különben a konkurencia elvinné, stb.) na most akkor mi van? Az OÉT ajánlás egy átlagos béremelésről szól. A szerencsésebbnek nagyobb mértékben, a kevésbé szerencsésnek egyáltalán nem emelkedik a bére. Erről szól a történet. Ez a piac vazze...

BISMARCK 2011.03.03. 06:29:22

@kovacsguszti68:

Lószart mama!
A cégek több könnyítést kaptak az államtól az elmúlt egy évben. Ezek egy része adminisztratív más része teher csökkentés, de végül is mindegyik kimutatható pénzben. Ebből kell kigazdálkodni azt a 4-5%-ot.
Hogyan lehetséges az, hogy egy marós üzemben szinte mindenki minimálbéren van bejelentve, miközben pl. az Audi egyik beszállítója, milliárdos forgalommal?
Ez nem piac vazze. Ha ez piac lenne vazze, akkor ezekben az üzemekben már leállt vna a termelés a folyamatos sztrájkok miatt.
Az valóban sajnálatos, hogy az érdekvédelmi szervezetek szerepét is az államnak kell felvállalnia.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.03.16. 16:22:56

@BISMARCK: Ez nem így működik. Ha valaki hajlandó minimálbéren dolgozni, akkor annyiért fog. Ha nem tetszik, lehet menni vállalkozni és az még munkahelyet is teremt. A piac pont az, amit leírtál. Amire gondolsz az nem az...

BISMARCK 2011.03.16. 19:07:33

@Tzimisce:

"[Munkaadó]: - Nos, Éva, a következőket tudjuk ajánlani: napi 12 óra munka, négy nap munka, kettő szünet, 5500 Ft per nap, 4 órára és valami nevetséges bérre bejelentve.
[Éva]: - Havi 240 órát dolgoznék 110 ezer forintért?
[Munkaadó]: - Nem egészen: ha beteg vagy, vagy szabadságra mennél, mást hívok be, és akkor ő kapja arra a napra a pénzt.
[Éva]: - Na de a táppénz...
[Munkaadó]: - Nézd, átmehetsz a szomszéd büfébe is dolgozni, ott csak alkalmival vesznek fel. Amíg nincs műszaki/gazdasági végzettséged némi menedzserkurzussal, nem beszélsz több nyelven, hogy elmehess rugalmas munkaidőbe egy multihoz, ahol van cafeteria, addig ebben az országban ennél többet alkalmazottként ne várjál."

Ez innen:
killtheradical.blog.hu/2011/02/16/beralku

De maradva a marósnál.
Menjen vállalkozónak? Tudod te mennyi egy cnc maró? És a kopó alkatrészek hozzá?? Arról nem is beszélve, hogy egy db maróval nem sok megrendelést kapna.
Gondolkodj!!!
A szakszervezet a megoldás, addig pedig az erős állam.

misc · http://misc.blog.hu 2011.03.16. 20:37:11

@BISMARCK: tévedés. A megoldás a munkaerő-piaci verseny: a munkást az védi meg munkaadójától, hogy szükség esetén máshol is találna munkát.

A szakszervezet illetve az állami szabályzás csak munkanélküliséget hoz létre.

BISMARCK 2011.03.16. 21:08:40

@SCUMM:

Nyilván ezért vannak erős szakszervezetek nyugaton és ezért nincsenek nálunk.
Ti mit csináltatok töriórán a gimiben??

Erős szakszervezetre szükség van. Sajnos nálunk a kádár rendszer alatt hiteltelenné tették (ill. utána a Nagy Sándor félék)

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.03.16. 21:12:31

@BISMARCK: Akkor mesélek neked egy IGAZÁN érdekes dolgot. Nekem van egy közgazdász diplomám a Corvinuson, ami azért nem rossz hely, lássuk be. Tény, hogy nem pénzügyesként végeztem, de 2 nyelvvizsgával, több OKJ tanfolyammal és némi nemzetközi tapasztalattal a hátam mögött konkrétan csak a biztosítók hívnak fel teljesítményarányos fizetésért. Ennyi erővel vállalkozhatok is, nem? Szóval hol is van az a rugalmas munkaidő meg cafeteria? Hol?

Te épp most védted meg a vállalkozót, hogy miért nem tud fizetni a CNC marósnak. Speciel nem jó a példa, mert maróst gyakran keresnek, tehát valószínűleg hiányszakma. Mint az orvos. Ezért ők még fizut is kapnak, aki nem hiányszakmát tanult, az most elgondolkozhat, hogy hol rontotta el, és miért ment jogásznak, vagy közgazdásznak. És igen, én is köztük vagyok, csak én már rendelkezem saját elképzeléssel.

BISMARCK 2011.03.16. 21:13:58

Nem tudom ti mennyi idősek vagytok és 2002ben figyeltétek-e a választási kampányt.
Akkor a Munkáspárt elnöke, Thürmer Gyula volt az Aktuális (azt hiszem így hívták a műsort) vendége. Baló György volt a műsorvezető. Thürmer nem sok értelmeset mondott életében, de akkor mondott egy mondatot ami azóta beteljesedett. Már akkor is erős multiellenes hangulat volt (pl. az adóztatás már akkor is felmerült) Thürmer azt mondta az elképedt Balónak, hogy a multi nem csak az alacsony adó miatt van itt, hanem mert nincsenek szakszervezetek. Igaza volt.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.03.16. 21:14:38

@SCUMM: Teljesen egyetértek. Keynes is azt mondta, hogy bár az államnak be kell avatkoznia a makrofolyamatokba, de azért nem úgy, hogy mindent ő dönt el. Lásd Phillips görbe (mi legyen inkább, munkanélküliség, avagy infláció?)
Kedves Vaskancellár Úr! Ön melyiket választja?

BISMARCK 2011.03.16. 21:17:59

@Tzimisce:

Ne haragudj de a közgazdászokat semmire nem becsülöm, abszolút haszontalannak és károsnak tartom őket. Általában semmihez nem értenek de mindenbe bele akarnak szólni, költséghatékonyság jeligével.(ez személyes vélemény, nincs tudományosan alátámasztva, a rossz tapasztalat szülte)

Lehet, hogy hiányszakma a marós, de amit én írtam az az életből vett példa. Nem egy ilyen üzem van. Nincs hova menniük így muszáj maradni ott ahol vannak. (pl. ott a háza a családja, hiába lenne 2-300 km-rel arrébb munka)

BISMARCK 2011.03.16. 21:20:12

@Tzimisce:

Nem hiszek a közgazdaságtan mindentudásában.
Önkontroll.
Én Telkiben lakom. Ha valahol, itt lehet látni, hogy hogyan él A Vállalkozó. A melósának minimálbér neki meg 3-4 BMW, mert gyűjti (!) őket.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.03.16. 21:21:20

@BISMARCK: No igen, nem lep meg, csak sajnos ez egy baromira hibás álláspont. Egyrészt épp említetted a magyar lakosság immobilitását. Ez is rontja a foglalkoztatottságot.
Az meg, hogy haszontalannak tartasz minket külön mókás, mert bizony sok dolog van, ami közgazdaságtan, csak észre sem veszed, anyira beépült a köztudatba, a másik fele meg pl. a pénzügy, aminek meg általános oktatásban kéne szerepelnie, de sajnos nem szerepel, ezért is van az, hogy a magyar lakosság helyzete a pénzügyi intelligencia terén finoman szólva katasztrofális.

BISMARCK 2011.03.16. 21:25:49

@Tzimisce:

Na akkor mesélek valamit.
Adott egy cég, fémforgácsoláshoz forgalmaz kopó alkatrészeket. Alapvetően mérnököket alkalmaz ill. 1 közgazdászt.
A mérnökök nem nagyon cserélődnek ellenben a közgazdászok.
Először vett a cég egy kisebb flottát. Amikor az lejárt az új koma azt mondta, hogy ne vegyenek hanem béreljenek. Ok. Amikor az lejárt, az új koma azt mondat, hogy miért nem vettek, így nem maradt mit értékesíteni (ergo az előző közgazda hülye volt) tehát most megint flottát vettek. Aztán jött egy újabb koma és kezdődött elölről az egész.
Ebben mi volt a szakértelem?

BISMARCK 2011.03.16. 21:27:08

@Tzimisce:

Abban igazad van, hogy a a magyar lakosság helyzete a pénzügyi intelligencia terén finoman szólva katasztrofális.
Ezt már középiskolában kellene oktatni.

BISMARCK 2011.03.16. 21:29:46

Egyébként nyilván az sem jó ha a szakszervezet már maffia módjára rátelepszik egy-egy ágazatra (mint pl. az USA-ban)

misc · http://misc.blog.hu 2011.03.16. 21:44:29

@BISMARCK: nézd, közgazdászból is van sokféle. Van neoklasszikus, marxista, neoliberális, keynesiánus, hayekista, merkantilista, chicagoi meg miegyéb. Így általánosságban kijelenteni, hogy szerinted a közgazdaságtan hülyeség, szerintem elég erős, inkább arról van szó, hogy még nem találkoztál olyan irányzattal, ami neked tetszik.

misc · http://misc.blog.hu 2011.03.16. 21:46:02

@SCUMM: és itt természetesen a közgazdászt szűk értelemben használom, azokra gondolok, akik tényleges elméleti munkát végeznek.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.03.16. 21:48:46

@BISMARCK: Ez sok mindentől függ. Van amikor jobban megéri bérelni, van mikor venni. Speciel ahogy nézem a történeted, ez egy számviteles közgazdász volt (illetve sok), azok bizony gyakran cserélődnek, mert a könyvvitel egy nehéz szakma, és csak kevesen igazán jók benne (ők viszont horror pénzeket keresnek)

Szakszervezetek: Hmm, nézzük Magyarországot. Ahol szakszervezet van, ott én csak elkúrást látok: MÁV, BKV. Lehet, hogy ha kirúgnák Gaskót és a pereputtyát, és ugyanezt eljátszanánk a BKVnál és sok más szervezetnél, már sokkal jobban működnének ezek a cégek. Vagy akár el is adhatnánk őket. Értem én, hogy állami feladat a személyszállítás, de mondd már meg nekem minek a MÁV-nak 800 jogász?! 80 is sok lenne.
Radikális átalakítás kellene a gazdaságban. Csak ezt vagy nem merik meglépni (Gyurcsány) vagy nem értenek hozzá (Matolcsy). Ez szerinted jó?

A pénzügyi intelligencia pedig közgazdaságtan, úgyhogy szerintem mégiscsak hasznos tudomány az. Ja, egyébként nem esett jól, ezért is próbáltam érvekkel alátámasztani szükségességét :P

BISMARCK 2011.03.16. 21:54:09

@Tzimisce:

Jó, lehet, hogy van hasznos kg is, csak az olyan mint a KRESZ-t betartó biciklis, én még nem találkoztam vele :D
De komolyan. Ezek könyvelő szerűek voltak.
Nyilván van haszna ennek is, csak valahogy kicsit túl vannak dimenzionálva.

BKV, MÁV, abszolút igazad van.
Matolcsyval is, Fletó meg... mind1.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.03.16. 22:30:28

@BISMARCK: Fletó tényleg nem egyszerű eset. Szerintem a belső ellenzék kaszálta el, de lehet, hogy tévedek.
süti beállítások módosítása