HTML

Miscellaneous

A miscellaneous szó helyes leírására az angolul beszélő népesség talán 1%-a képes, ezért röviden csak misc-nek írják.

Portfolio Blogger

Friss topikok

  • Velemenyem szerint....: @dont be such a nazi: a lufival épp az energiaárak mentek le. Amúgy minden drágult az évtizedekek ... (2014.11.27. 15:39) Európa bajban van
  • jakabgipsz: Csak azok a betétesek bukjanak, akiknek a bankja csődbe ment volna. Így jogszerű, ha viszont azokt... (2013.03.20. 13:16) Ki a rosszfiú Cipruson?
  • Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt): @Belagezapista: mutass nekem valakit akinek nincs lehetosege meghallgatni barhol, ha akarja. es h... (2012.09.11. 09:29) Tessék jobb zenét csinálni
  • Quadrille Lobster: Hát, én már inkább azt az elméletet tartom valószínűnek, hogy hatalomátvétel volt felsőbb gengszet... (2012.08.12. 22:53) Hagyjuk békén a hippiket
  • Szűcs Róbert: A mai napon (2012. április 20.) megjelent a kivitelezésre vonatkozó tenderfelhívás. A házak blokkt... (2012.04.20. 09:14) Ócsai lakópark: minek?

portfolio.hu

Kultúrharc a hipermarketek ellen

2011.06.09. 19:57 misc

Egymásra talált az antiglob és a nemzeti-spirituális kultúrharcos: a Fidesz képviselője is támogatja az LMP "plázastop" javaslatát. Az elképzelés szerint 2012-től nemes egyszerűséggel betiltanák új bevásárlóközpontok és hipermarketek építését. A mérethatárt 800 négyzetméternél (százezer fő alatti településeknél 400 négyzetméternél) húznák meg - összehasonlításként egy átlagos hiper úgy 10 000 nm körül van.

Adott ugye az az alaphelyzet, hogy az emberek szeretnek bevásárlóközpontokban és hipermarketekben vásárolni, hiszen egy tető alatt megtalálnak mindent, kevesebb időt kell a bevásárlásra szánni, kiszámítható a minőség és alacsonyabbak az árak. A kultúrharcosnak azonban ez nem tetszik. A kultúrharcos jobban tudja az embereknél, mit kellene azoknak a saját pénzükkel és szabadidejükkel kezdeni, és ha nem hallgatnak az igére, akkor erőszakkal, törvényekkel kezd téríteni. Például betiltja a kifogásolt tevékenységet, csakis az emberek saját érdekében persze.

Az antiglobalista kultúrharcos ideológiai okokból abban hisz, hogy a hatékonyság rombolása vezet el az általános jóléthez. A hipermarket ugyanis azért tud olcsóbb lenni a sarki kisboltnál, mert hatékonyabb: professzionális beszerzéssel, logisztikával, készletezéssel dolgozik. Ha az LMP javaslata miatt kevésbé hatékony kiskereskedelmi formákhoz kell visszatérni, az végül a fogyasztónak fog többe kerülni.

A nemzeti-spirituális kultúrharcos ideológiája szerint a hiperek és a bevásárlóközpontok által képviselt életstílus erkölcstelen. Lelke rajta, mondanám, ha így gondolja, ne járjon plázába - de ő másoknak is elő akarja ezt írni. Ugyanarról van itt szó, mint a vasárnapi nyitvatartásnál: a kultúrharcos azt akarja, hogy az emberek vasárnap shoppingolás helyett inkább tárogatózni tanuljanak, és ha szép szóval nem lehet őket erre rávenni, majd menni fog erővel. Az pedig, hogy a hipermarket-ellenes hadjárat pont annak az üzletláncnak kedvez, amelyik áprilisban óriásplakátokkal ünnepelte a Fidesz győzelmét, nos, az biztos csak véletlen egybeesés lesz.

A plázastop kivégezné az építőipart, növelné a munkanélküliséget, növelné a fogyasztói árakat, visszafogná a gazdasági növekedést - de hát mindez apró áldozat lenne csak a kultúrharc oltárán.

342 komment · 3 trackback

Címkék: gazdaság hipermarket portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://misc.blog.hu/api/trackback/id/tr722971488

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Árpád, zabálhatsz plázában 2011.06.10. 13:48:38

 Szövegértési problémákkal küszködő Tótha W. hisztizik, hogy nem zabálhat a plázákban jövőre. Van egy jó hírem a számára: DE. Annyit vásárolhat jövőre is kedvenc Tesco-jában, amennyit csak akar. Az LMP javaslata ugyanis közel sem arról szól, ...

Trackback: Plázastop 2011.06.10. 09:01:48

Jövőre jöhet a plázastopIndex2011. június 9. Abba, hogy a "plázák" engedélyeztetésének átmeneti késleltetése körül milyen érdekek feszülnek egymásnak, illetve, hogy a javaslatnak milyen rövid, illetve hosszútávú következményei lesznek a ...

Trackback: Fidesz-LMP koalíció a plázák ellen: vásároljunk drágábban! 2011.06.10. 08:44:17

Plázaépítési moratórium 2012-től: az LMP és a Fidesz ezzel éppen hogy bebetonozná azoknak a versenyelőnyét, akiktől meg akarnak védeni bennünket. De legalább nem dőzsöl tovább a magyar! (Fotó: origo) Az LMP egyik javaslatát felkarolva a Fidesz plázaé...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jacques de Molay 2011.06.10. 11:06:23

@72ES: már elég rég ... Bolti tejet szerintem három éve nem ittam, metróba elmegyünk néha lisztért (mi sütjük a kenyeret is), egy jó malmot kéne találni, és akkor már csak olívaolajért és cukorért mennénk hiperbe. Lekvárt mi főzzük, szörpöket is, elsőre durvának tűnik, meg hogy mennyi időt elvesz, de pl. egy kenyér megsütése nem több, mint beugrani a boltba érte, mert van dagasztógép.

bőrmók 2011.06.10. 11:06:42

@Goompah: "Korábban, a multik megjelenése előtt a magyar láncoknak, kisboltoknak szállított. Nyilván megérte neki a váltás. "
Nem, könnyen elképzelhető, hogy kénytelen volt váltani, ahogy a kisboltok zártak befele szépen

fda 2011.06.10. 11:06:49

"kevésbé hatékony kiskereskedelmi formákhoz"

Egyébként a tesco bármekkora boltot épít, az kiskereskedelmi bolt marad. A nagyker az más, ott a viszonteladókat szolgálják ki.

Plumper_ 2011.06.10. 11:06:54

@72ES: nekem meg itt Bp-en nincsen se időm, se kapacitásom kis ismerős boltocskába, termelőhöz, zöldséges bácsihoz menni. A munkából hazaérek este 6-ra, a kisboltok akkor húzzák le a rolót. Ugye-ugye... Éjjel-nappaliban ilyesmit nem vásárolok, mert nagyon drága és sokszor nem friss. Úgyhogy marad a Lidl, Aldi, Spar stb.

ehja 2011.06.10. 11:07:09

@Jacques de Molay: És ezt most hogy? Leautózok akár több száz km-et, hogy Józsi bától "friss" terméket vásároljak? Ha olcsóbb is maga az árú az időt, benzint ki fizeti meg???

72ES 2011.06.10. 11:07:22

@Trejo:

@tommybravo:

most kezdődik leépítés a volt cégemnél...

tommybravo 2011.06.10. 11:08:00

@Jacques de Molay:
"A szombat délelőtti piacozás, ahol az élelmiszer 80%-át megvásároljuk, parkolással, mindennel együtt 30-40 perc. Egy teszkózás nem áll meg egy óra alatt, és még úgy is, hogy odafigyelek, vásárolok legalább 10% olyan árút, amire nincs szükségem"

A piacon meg tudod venni a felvágottat, mosóport és tv-újságot is? Mert ha nem, akkor add hozzá ennek az időigényét is.

"A beszállítói lánc rövidülése olcsítja a termékeket, nagyságrendekkel kisebb a környezeti terhelése, és eltolja az arányokat a termelői munka és a helyi vállalkozások felé, ergó a tejtermelő nem éhbérért dolgoztat kevés embert, hanem emberi bérért többet."

A beszállítói lánc a tesco esetében éppen rövidebb, mint mondjuk egy CBA vagy "helyi kis bolt" esetében. Most akkor melyik szekeret tolod?

tunketiko 2011.06.10. 11:08:07

@Plumper_: igazad van.
A fejlett országokban kevesen élnek mezőgazdaságból...

A rendszerváltás sem véletlen történt, -agrárolló...nem volt versenyképes a magyar termék, elmaradt technikai beruházások...stb.(ami azóta is tart...). Most meg olyan, mintha a hatalmon lévő politikusok a rendszerváltási előtti korszakból akarnának vissza állítani dolgokat...
Nem viszafelé, hanem előre kellene haladni...

bőrmók 2011.06.10. 11:09:27

A kiboltosoknak kéne összefogni, nem a kormánynak belepofázni mindenbe!

invalid username 2011.06.10. 11:10:37

magyar termék vásárlásakor nagyobb részben kerül magyar termelők zsebébe a pénz és nagyobb részben magyar ktgvetésbe folynak be az adók.

ha külföldi terméket vásárolok, az adóm egy részét a német, francia stb. költségvetésbe fizetem be. a magyar ktgvetés a hiányzó adóbevételt más úton (de ugyanúgy tőlem) szedi majd be.

a munka nélkül maradt magyar termelők segélyét is rám (mint adófizetőre) terhelik.

tommybravo 2011.06.10. 11:10:48

@72ES: Együttérzésem az érintetteknek. Az áruk termelői mégis jóval kevesebben vannak, mint a vásárolók, ezért az utóbbiak érdekeit valahogy előrébb valónak érzem.

zsoci 2011.06.10. 11:11:58

@Plumper_: Kicsit körülnézhetnél. Nem az éttermekre gondoltam, hanem a boltokra. Ugyan az a nadrág, cipő minimum 20%-al drágább a plázában. Ez sajnos a családom tapasztalt érték.

A környék meg semmit sem profitál. Általában egy müködő dolgot számolnak fel, legyen az profitáló gyár, müködő áruház stb. A környékbeli utcákatm meg nem megcsinálják, hanem a saját képükre szabják, letojva hogy a helybelieknek mi is jó.

@tommybravo: Első kézből mondom. Nem lakom ott, de van ott egy lakásunk és egy műhelyünk. Sajnos így már nincs kedvem odaköltözni a lakásba, pedig terveztük. Inkább kiadom bérbe.

zazooo 2011.06.10. 11:12:17

@Jacques de Molay: ez nagyon idilli és hangulatos, de légyszi ne szólj bele abba ha én meg nem így csinálom. Én se hisztizek hogy tiltsák be az otthoni lekvárfőzést mert szerintem jobb teszkóban megvenni...

Bellagio 2011.06.10. 11:12:34

tommybravo 2011.06.10. 10:49:46

Persze, zsidofobias szittya a srac :(

Alvarez 2011.06.10. 11:13:19

@Jacques de Molay:
1. Az egyenletedben szerepeljen a nem megújuló energiák pazarlása is. Lehet nem optimális hatékonysággal dolgozni, de Magyarország ökológiai lábnyoma nem lehet nagyobb, mint a területe, mert az pusztuláshoz vezet. A lábnyom méretének csökkentése pedig pl. az optimalizálással lehetséges.
2. Sehol nem vásárolsz olyan gyorsan, mint egy Lidl-ben.
3. "a tejtermelő nem éhbérért dolgoztat kevés embert, hanem emberi bérért többet"
Itt valamit nagyon félreértesz. A bér a munkaerőpiac kereslet-kínálatának megfelelően alakul. Egy tőkés sose fog az osztalékából bért fizetni csak jófejségből, ha nem muszáj.

72ES 2011.06.10. 11:14:08

@Jacques de Molay:

a kenyeret mi is sütöttük évekig...

tommybravo 2011.06.10. 11:14:22

@Rongy Rázó: Hányszor volt, hogy a tescóban nem kaptál számlát? És "kisboltban" hányszor? Szerinted az átlagos magyar őstermelő mennyi adót fizet? Az már hadd ne az én problémám legyen, hogy "a termelő" nem megfelelő minőségben, mennyiségben vagy feltételekkel tud csak szállítani, ezért csődbe megy. Elmehet ő is a csavargyárba dolgozni, nem akkora szakrális dolog a földművelés, hogy mindenek felett az ő érdekeit kelljen néznünk.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.06.10. 11:15:45

@zsoci: Hát pont Allee, mert olyan szép füves-fás-kihalt volt az a környék előtte! Bokor mellett tudtak a lakók parkolni tökingyé', egy út nem vezetett arra, tömegközlekedésról és csomópontról senki sem hallott, korzóztak az emberek a kisboltokkal tömött utcán, öreg néne őzikéje ottan legelt, kilátás nyílott az üveghegyre...

72ES 2011.06.10. 11:16:53

@tommybravo:
igazad van, mert én is egy vásárló vagyok ...
itt annyi ami engem bosszant, hogy lomot kapunk drágán

eax_ 2011.06.10. 11:18:00

@penelope garcia: "Én nem vagyok egy gazdasági szakember"

Valoban nem vagy az.

Jacques de Molay 2011.06.10. 11:18:02

@tommybravo: igen, meg tudom venni a felvágottat, a húsárút, a zöldséget, gyümölcsöt és tejtermékeket. A fehérvári úti piacon, pl. Olyan csécsi szalonnát és aprótepertőt árul az egyik bácsi, hogy konkrétan elájulsz, szétolvad a szádban, de az angol bacon vagy a sonkája 2500-ért kb. 2x olyan tömény, mint a teszkós féligvíz csemegekaraj, számold ki, mennyivel kevesebb kell belőle. A másik néni elképesztő füstölt májast készít, a csirkehúsnak konkrétan van íze. Az őstermelői zöldségek és gyümölcsök egyértelműen jobbak, a tejet meg a Fuchs nevűtől (fuchs.hu talán) vásároljuk hétvégén, hétközben meg jön a tejes Etyekről. A Fuchs tejszín, sajtok, tejföl mind-mind nagyságrendeket vernek a boltira.

Mosóport, lisztet és egyéb ilyesmiket egyszer vásárolunk egy hónapban. Ez a módszer a havi élelmiszer és vegyiáru-költségek kb. 20-30%-os csökkenéséhez vezetett, cserébe viszont megjelentek az ízek. Szar, mi?

A beszállítói láncon nem azt értem, hogy a kisboltos kimegy a metróba, megveszi a tejet, és eladja nekem. Ilyen helyről általában kijövök, max sört vagyok hajlandó venni :)

72ES 2011.06.10. 11:18:47

@Plumper_:

igazad van...
nem lehet amúgy sem egy akkora várost hasonlítani a vidéki viszonyokhoz

Plumper_ 2011.06.10. 11:19:28

@zsoci: de mi az az ugyanaz, ami a plázában 20%-kal drágább? tényleg érdekel, hol olcsóbb ugyanaz, mert akkor oda megyek vásárolni.
+2 szempont: nyitva tartási idő és parkolási lehetőség. köszi.

@Bathory: azért jött a sárga csillag, mert a magadfajta a tehetségtelensége és lustasága okán képtelen volt bármit felmutatni, helyette a zsidókat okolta. sárgacsillag, gettósítás majd deportálás. ügyesen kiviteleztétek, aztán be lehetett ülni a zsidó boltjába, lakásába, házába, földjére. és most van képetek mindezt letagadni, sőt, éltetni.

Lucky Larry Silverstein 2011.06.10. 11:19:35

@Plumper_: Az egész Eu-ban finanszírozni kell a mezőgazdaságot, nem csak magyarországon. A stratégiai alatt azt értem, hogy ha holnap leáll a kereskedelem, háború miatt pl., akkor meglegyen a lehetőség az önellátásra. Az évek óta nem szántott földből krumplit sem lehet kivenni, és akkor éhenhalsz. Olyan helyzet állhat elő, mint palesztínában, ahol a vízért megy a harc, ha elzárják a csapot, akkor polgárháború alakul ki. Azonnal. Elismerem, ehhez nagy ész kell hogy gondoljunk ilyesmire is.

Avatar 2011.06.10. 11:19:41

@zsoci: Ha valóban nincs a plázákra igény, akkor nem kell betiltani őket, hiszen ha a régiek is tele vannak üres boltokkal, akkor nem fognak továbbiakat építeni, mert nem éri meg, nem fog megtérülni.
Ha meg mégis szeretnek plázákba járni, akkor érdemes még újabbakat építeni.

@indapass2009: Az milyen tök jó már, hogy mondjuk a francia termelő által megtermelt paradicsom árának egy részét a francia adófizetők fizetik ki helyettem, de az egészet én eszem meg... Régen komoly háborúkat kellett vívni, hogy más államok adót fizessenek nekünk, most meg már az is elég, ha hajlandó vagyok megvenni a paradicsomukat. :)

tunketiko 2011.06.10. 11:19:50

@Rongy Rázó:

"a munka nélkül maradt magyar termelők segélyét is rám (mint adófizetőre) terhelik. "

Kik vannak többen? Munka nélküli mezőgazdasági termelők (eleve elavult, nem versenyképes eszközökkel termelve), fejlett országokban a népesség alacsony százaléka él mezőgazdaságból, mivel nem húzó ágazat...Ha ezt akarják nyomatni akkor az azt jelenti, hogy hazánk nem a fejlett országok közé akar tartozni, hanem valakiknek érdekében áll, hogy minél kevesebbeknek legyen munkája...

A hiperekben kap munkát: a pénztáros, a raktáros, az árufeltöltő, a takarító személyzet, azaz az alulképzettek ugyanúgy, mint a magasabban kvalifikáltabbak. Pl. a helyi adminisztratív részlegükön, magyar hr-esek, könyvelők, bérszámfejtők, logisztikusok, informatikusok-rendszergazdák...stb. Ezeknek az embereknek a hiperek mind-mind munkát adnak...

elwood 2011.06.10. 11:20:17

"A környék meg semmit sem profitál..... A környékbeli utcákatm meg nem megcsinálják, hanem a saját képükre szabják, letojva hogy a helybelieknek mi is jó.
"

Ezt ne nekik ródd már fel. Azt csinálják amit az önkormányzat a rendezési tervben előír. Ja hogy oda nem korrupt pártkatonák kellenének ...

invalid username 2011.06.10. 11:20:33

@tommybravo:

egyedi példákat bármire és bárminek az ellenkezőjére lehet hozni.

ha az egész képet nézzük, még akkor is jobban járok (én, mint adófizető), ha számla nélkül vásárolok egy őstermelőtől a piacon, mert amit ez az őstermelő ebből a pénzből vásárolni fog (legnagyobbrészt benzin, rezsi), azért jövedéki adót és áfát fizet majd.

Goompah 2011.06.10. 11:23:39

@Jacques de Molay: Az "őstermelők" (pl. az Allee melletti piacon az emeleten árulnak) a földszinti árusok árának a másfélszeresén, de van, hogy kétszeresén árulnak. És náluk sem lehet válogatni. Így aztán felőlem bekaphatják.

invalid username 2011.06.10. 11:24:24

@tunketiko:

amikor franciaországban vagy húsz éve megszigorították a hiperek építését, pont ezeket a számításokat végezték el.

egy hipermarketben munkát ad kb 600 embernek -- de egy év alatt elveszti a munkáját a hipermarket vonzáskörzetében kb 2000 ember és az idősebbek, segítséggel élők, vagy egyszerűen csak autótlanok számára nagyságrenddel nehezebbé vált a mindennapi bevásárlás. ezeket a közvetett költségeket is pontosan számításba véve az az összesítés, hogy a hiperek és plázák építése nemzetgazdasági szinten kurvára nem éri meg.

Lucky Larry Silverstein 2011.06.10. 11:25:35

@Plumper_: Milyen zsidó háza? Nem tünt fel, hogy Szlovákiából eltüntek? Meg hogy minden ország elüldöte őket a rómaiaktól kezdve? Nekik megéri olyan emberek között élni, akik utálják őket. Miért? Nyilván mindenki gonosz. Aranyszabály: Aki a zsidót élteti, utálja a saját nemzetét. Ezt egyébként Kölcsey, Vörösmarty, Kossuth ugyanígy látta és leírta. A kis szemét antiszemiták.

Alvarez 2011.06.10. 11:25:46

@Jacques de Molay: "Az őstermelői zöldségek és gyümölcsök egyértelműen jobbak"

Ezt nagyon gyorsan felejtsd el, ha magadnak jót akarsz. Az őstermelő tudatlanságól/felelőtlenségből semmiféle előírást nem tart be, és ez pl. nem megfelelő vagy túlpermetezéshez vezet. És ez nem látszik ám kívülről a salátán.

Jacques de Molay 2011.06.10. 11:26:20

@Alvarez:

1. az ökológiai lábnyom legnagyobb része az, hogy Szabolcsból átszállítják az almát Őrségbe, és nem a szlovént eszik, amelyiket csak 50 km-ről szállítják. De ez még semmi, télen a paprikát Marokkóból hozzák, ezt hogyan számolod ki Magyarországra nézve? :-) Nem egyszerű.

Egyébként igazad van, az egyenletben szerepelni kell ennek is, de a profit kurvára leszarja, márpedig most a profitra optimalizálás dominál. Ennek a visszaszorításának az egyik lépése a plázastop.

2. A lidliben gyakorlatilag szemetet vásárolsz, és pont olyan gyors, mint egy teszkó, vagyis nem gyors. És akkor még mindig ott vannak az impulzus-termékek.

3. Tévedsz, ha azt hiszed, hogy a profit az egyeduralkodó. Veled elhitették, sőt, már erkölcsileg helyesnek is érzed az erre alapuló zsigerelést. Magyarországon olyan multik jelentek meg, amelyek kizárólag a profitra hajtanak, de ettől még ez nem általános.

Goompah 2011.06.10. 11:27:45

@Rongy Rázó: Kivéve, ha ő is valahol számla nélkül vásárol. Mivel feltételezhető, hogy ő sem csak benzinen és rezsin él, ahogy te sem.

@csizsikpizsik: Az ám! :D

Jacques de Molay 2011.06.10. 11:28:25

@Goompah: nem a büdös lófaszt nem lehet válogatni. Minden szombaton ott vásárolok, nekem ne próbáld elmagyarázni, hogy nem lehet válogatni. És valóban drágább, de ha csinálsz egy paradicsomos káposztát, akkor fele annyi paradicsomot kell beletenned, mert az őstermelőinek intenzív az íze. A nagybani az feltrágyázott szart árul.

tommybravo 2011.06.10. 11:28:40

@Rongy Rázó: Sajnálom, de a "nem adunk számlát" egyáltalán nem egyedi példa. Mégis miért járnál jobban, ha olyantól veszel, aki (1) minimálbérre van/egyáltalán nincs bejelentve, így szja és járulékokat nem fizet, (2) számla nélkül értékesít, így sem áfát, sem társasági, sem helyi adót nem fizet a bevétele után.

Ezzel szemben a tescónál be vannak jelentve az alkalmazottak, számlát mindenki kap, iparűzési adót is rendesen fizetnek. Igen, társasági adóban ügyeskednek, kihasználnak minden kiskaput, amire a törvények lehetővé tesznek, de a többiben klasszisokkal törvénytisztelőbbek.

És akkor képzeld el a Mari néni (őstermelő) - Pistike (kisboltos) - RongyRázó (vásárló) láncot. Ebben az első kettő jó eséllyel semmi adót nem fizet.

sokadszorra 2011.06.10. 11:30:24

@Bathory: Negatív. Pékáruból elfogadhatóak, hentesáruból messze jobb és szélesebb a választék (nekem pl. a Kiskondás termékek bejönnek - nédda, magyar beszállító terméke...), mint a cébéában, sajtot ugye magyarhonban a pannónián kívül nem nagyon tudnak csinálni, úgyhogy abban a német vagy holland teljesen a helyén van... Tejtermékben szintén ott vannak a hazai beszállítók... soroljam még?
Ja, tágas, világos, egységes belső tér kontra szűk, sötét, ahány üzlet, annyi féle elrendezés...

elwood 2011.06.10. 11:31:22

a helyzet az hogy biotejet csak a multiknál tudtam venni eddig

Goompah 2011.06.10. 11:31:41

@csizsikpizsik: Igen, én is sokszor láttam öreg néne őzikéjét legelészni a Skála ocsmány aszfaltozott parkolójában. Most meg szegényke az Allee mélygarázsában szenved. :( :D

Jacques de Molay 2011.06.10. 11:31:45

@Alvarez: a túlpermetezés és helytelen gondozás pontosan látszik a zöldségen, de az embereken is, akik árulják. Csak ehhez nem elég a napi személytelen rutin, leemelem a polcról, kifizetem, aztán jólvan, ehhez kell a közvetlen emberi kapcsolat. És az jó.

tommybravo 2011.06.10. 11:32:54

@Jacques de Molay: El kell hogy keserítselek, az áruházak mind vállalkozások, cégek, a többségük részvénytársaság, és a létezésük célja, hogy a részvényeseiket boldogabbá tegyék. A részvényesek pedig a profittól boldogok. Ez MINDEN cég esetében így van.

Van, amelyik úgy pozícionálja magát, hogy ő bioélelmiszereket, vagy ökotudatos dolgokat árul, és nincs is okom kételkedni abban, hogy ez történik valóban. De ha nem a profitra hajtanának, akkor semmi perc alatt csődbe jutnának, és akkor a részvényesek a semmiért tették be a pénzt a cégbe, hiszen gyakorlatilag a vásárlókat szponzorálták.

Goompah 2011.06.10. 11:33:51

@Jacques de Molay: "a túlpermetezés és helytelen gondozás pontosan látszik a zöldségen"

Elmagyaráznád, hogyan?

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.06.10. 11:34:16

A hiperben és a diszkontban (Aldi Lidl) rengeteg szart árulnak, és ostoba bunkó a személyzet. A sarki kisboltban rengeteg szart árulnak és ostoba bunkó a személyzet.

A különbség nemcsak az árakban és a választékban van, hanem a vevők körében is. A nagy boltban ott a biztonsági, aki kizsuppolja a nemkívánatos egyéneket, míg a kisbolt a slum és a gettó melegágya - nálunk is vonzza az alkeszokat, csöviket meg a bandákat, amelyek ott dekkolnak a környékükön.

Egyébként meg fölösleges azon parázni, hogy majd pont a pláza és a hiper fojtja meg az összes boltot. Amiket megfojt, az meg is érdemli. De azok a kisebb szaküzletek, amelyek valóban értéket és minőséget kínálnak (mindegy, hogy bort, sajtot, lámpát, hifit, fajátékot, vonatos könyvet, porcelánt vagy nyakkendőt) azok úgyis túlélik ezt, ahogy ez például német nyelvterületen is sikerült - pedig ott is van bőven diszkont, hiper és még pláza is.

Ugyanez vonatkozik a magyar áru, magyar munka előnyben részesítésére is - senki sem érdemli meg, hogy drágán szarral legyen a víz felett!

Az egész tervezet faramuci, mert olyanokat mondanak benne, hogy a kisbolt-konglomerátumokra nem vonatkozik a tilalom. Tehát lesznek plazák Tuskó és nemhülye nélkül? Annak mi értelme? A plazák többsége a kis üzletekben csak ruhát kínál, vagy pedig olyan dolgokat, amiket amúgy az utcai boltokban is kapni (tehát odatelepül valamelyik vegyiárus vagy könyves lánc is). De sok kis bérlőn nem lehet ezt se behozni, így egy pofon a sz*rnak...

Ha pedig azt hiszik, hogy a Tuskót így le lehet szalámizni, akkor baromi nagyot tévednek. Utazzanak csak el a honatyák csehszlovák földre, és szépen meg fognak döbbenni: megvették a régi Prior áruházakat, és rendesen emeletekre szelektálva árulják a termékeiket, illetve vannak szupermarketjeik is. És persze van ott is Tuskó expressz, ami itt is terjeszkedik. Mi lesz nekik ezek után ezt az irányt fejleszteni, például a Skálák, Centrumok vagy Domus-ok átvételével...

Alvarez 2011.06.10. 11:35:19

@Jacques de Molay: "A lidliben gyakorlatilag szemetet vásárolsz"

Ezt a kijelentést mégis mire alapozod? Ha ízfokozó és szójamentes virslit akarok vásárolni, esélyem sincs másra, csak a német gyártmányú lidlesre. Az összes magyarba belerakják ezeket a vacakokat, egyszer nézd végig.

nyugaton már túl vannak az olcsó vacak élelmiszer gyakorlatán, szart pont, hogy Magyarországon gyártanak. A Lidlben az a jó, hogy ugyanaz az árukészlete egész Európában, ezért ide is ezt hozzák külföldről. Az elfogadhatót.

Plumper_ 2011.06.10. 11:35:43

@Bathory: Nagy-Magyarországon kb. 900.000 zsidó élt a II. világháború kitörésekor. Ebből - szintén a nagy területekről - 600.000-et deportáltak 1944. április-július között, kb. 450.000-en ott pusztultak. Szlovákiából is ezért TŰNTEK EL. Okos ember nem antiszemita, a többinek kuss. Kölcsey lehetett antiszemita, akkor még nem volt olyan kataklizma, mint a holokauszt, nem fájt senkinek. Mindenki agyában lehet csökevény, nem felmentés, hogy valaki Kölcsey.
Különben Kossuth Lajos, Jókai Mór, Petőfi Sándor, Táncsics Mihály stb. mind elítélték az antiszemitizmust. "Én ember és ember között faj-,nyelv, vallásfelekzet miatt soha nem tettem, s nem is fogok tenni különbséget; az antiszemitikus agitációt mint a XIX. század embere szégyellem; mint hazafi kárhoztatom."
/Kossuth Lajos leveléből/
Alulmaradtál, ennyi, húzz vissza a sötét óladba.

invalid username 2011.06.10. 11:36:43

@Goompah:

kifejezetten az őstermelőkről beszéltem -- a kiadásaik jellemzően rezsi és benzin. ezen keresztül sokkal több adót fizetnek be a magyar ktgvetésbe, mint a LIDL *német*@tommybravo: beszállítói.

(amikor én magam kifestem a konyhát, nem adok számlát magamnak, nem fizetek TB-t, SZJA-t, ez is adócsalás.)

invalid username 2011.06.10. 11:37:13

@tommybravo:

tudom, hogy nem egyedi példa.
lásd amit itt fentebb Goompah-nak írtam.

Alvarez 2011.06.10. 11:38:19

@Jacques de Molay: te egyre nagyobb vicceket írsz. Mégis mi alapján látszik a helytelen permetezés a növényen? Beépítettél egy folyadékkromatográfot a szemedbe?:)

invalid username 2011.06.10. 11:38:43

@Rongy Rázó:

hogy a répába került a szöveg közepébe tommybravó...?

Plumper_ 2011.06.10. 11:40:49

@Bathory: "Palesztinában"...LOL Ramallahban kiemelkedően magas az életszínvonal, Gázában tavaly pláza nyílt. Izrael és az EU önti oda a pénzt, amit az arabok fegyverkezésre, öngyilkos merényletekre, rakétákra költenek, és ha ez ellen védekezik egy szuverén állam, ők a hibásak. Mármint az olyanok szemében, mint te.
Mezőgazdaság..meg kell nézni az USA (tradicionális) és Izrael mezőgazdiját (a semmiből, a mocsárból virágzó vidék lett), az valami, az nem semmi.

@no-night: kisboltokban is sok tuskó eladó van. legjobban a bennfenteskedést, urambátyámozást utálom. mert vkit ismernek, azt hamarabb kiszolgálják. diszkrimináció! ha Ausztrália csücskéből megy oda a vevő, azt is ugyanúgy illik kiszolgálni ugyanazzal a friss áruval (pl. hússal), mint a 80 éve odajáró nénikét.

tunketiko 2011.06.10. 11:41:34

@Rongy Rázó:

20 évvel ezelőtti viszonyokat nem lehet mai viszonyokra alkalmazni. Ma, pont, hogy az éri meg (nekünk, itt a periférián), hogy a lakosság jelentős részét, pont külföldi cégek, multik alkalmazzák hazánkban...

Nem nagyon van hazai fejlett, cég...

És nem csak az alacsonyabb képzettségűeket, hanem a magasabban kvalifikáltabbakat is ők szívják fel különböző munkakörökben, -és ez jó... Enélkül még nagyobb munkanélküliség lenne, -de lehet nemagyar paradicsomot enni, -igaz kenyérre már nem biztos futná a munkanélküli segélyből...

Tudomásul kell venni, amíg hazánkban nem történnek meg a szükséges technikai fejlesztések, addig soha a büdös életben nem lesz képes versenyképes mezőgazdasági cuccokat piacra szánni (és fejlett országban amúgy sem ebből él a lakosság többsége).

Már rég megfordult, ma már inkább a szolgáltató, tercier szektorból keresi az emberek többsége a jövedelmét, nem föld túrásból.

A mezőgazdaságot technikailag fejleszteni meg azért sem érheti meg nekik (szerintem), mert akkor még kevesebb élőmunkára lenne szükségük a földeken...Túl sok élőmunkával meg nem lehet versenyképesség...Most foglalkoztatnak számos napszámost feketén...
Eleve halott ágazat nálunk, -és nincs annyi megművelésre rendelkezésre álló föld, hogy megérje egyáltalán felfejleszteni, dotálni.

Jobban járunk szerintem, ha nagy cégeket lehet becsábítani, pl. akár telefont összerakni...stb., -azt egy korábbi mezőgazdasági munkás is tud. Legalább Pécsett működik, oda új cég települ...stb.

Más, de az ázsiai kis tigrisekre gondolok, ők is abból ugrottak meg, hogy beengedték a külföldieket, és velük együtt a tőkét az országba... Ha elzárták volna magukat a külvilágtól, akkor nem ilyen helyzetben lennének. most...

Halott ágazatok preferálása, és a külföldi munkalehetőséggel kecsegtető tőkeerős, fejlődést, lendületet nyújtó cégek korlátozása a mai viszonylatok között öngól az országnak. Viszont ha gazdasági megtorpanás, belső kereslet összeroppantása a cél, még több munkanélküliség, akkor nyerő lesz ez az irány...

tunketiko 2011.06.10. 11:44:02

"de lehet nemagyar paradicsomot enni, -igaz kenyérre már nem biztos futná a munkanélküli segélyből... "

de lehet magyar paradicsomot enni... -akartam írni

tommybravo 2011.06.10. 11:44:13

@Rongy Rázó: Zavar a kvamtumfluktuációban (mosolygós szmájli).

A költségvetésből az az összeg is hiányzik, amit az őstermelő és a kisboltos nem fizet be. Az áfa a bruttó ár 20%-a (ha az ő költéseit nézzük, ennyi jut a közösbe), míg az szja+járulékok ennél jóval magasabb, és akkor még az önkormányzatnak fizetendő iparűzési adóról nem is beszéltünk. Az pedig már erkölcsi kérdés, hogy támogassam-e az adócsaló nénit és bácsit, csak azért mert... miért is?

Lucky Larry Silverstein 2011.06.10. 11:46:18

Kölcsey lehetett antiszemita, akkor még nem volt olyan kataklizma, mint a holokauszt, nem fájt senkinek.

@Plumper_:

Mekkora ostobaságot írsz, az egyiptomiak, a rómaiak, a spanyolok is kiirtották vagy elkergették őket, nem azért mert zsidók voltak, hanem mert az övék volt minden pár generációval a beszivárgásuk után. Mo-n többen voltak/vannak, mint a szomszédainknál, le is épült a nemzeti öntudat(média), semmi nincs magyar kézben. Ez ugyanis a cél. Hülye népet könnyebb vezetni. Felívelő nép(szlovákia nacionalista, nincs zsidó, az állam 20 éve még nem létezett) utálja a zsidókat és elkergeti őket. Nem antiszemitizmusból, önvédelemből. Tudod, az aranyszabály: akinél az aany, az alkotja a szabályt. Mo-n kié az arany szerinted?

Goompah 2011.06.10. 11:46:42

@Rongy Rázó: "ezen keresztül sokkal több adót fizetnek be a magyar ktgvetésbe, mint a LIDL *német*@tommybravo: beszállítói."

Ha Németországban termelnek, akkor miért is ide fizetnének adót? A magyar termelők meg ugyanígy Magyarországon fizetnek adót a külföldön eladott termékek után is. Ne feledd, csak úgy lehet külföldre eladni magyar terméket, ha te is vásárolsz külföldit. Persze lehet választani Észak-Koreát is. :)

Bár a legtöbb adó az ÁFA-n keresztül megy a magyar költségvetésbe, amit még a Lidl sem tud külföldre vinni, a te őstermelőd meg éppen ezt nem fizeti be, amikor számla nélkül vásárolsz tőle. Szóval akkor ki is csalja el a több adót?

sokadszorra 2011.06.10. 11:48:05

@Bathory: A Perlenbacher (169/üveg) nagyjából agyonveri a hazai, sörnek nevezett olcsó kategóriájú, sör jellegű szeszesitalokat. Mondom hazai. A Zlatý Bažant nem hazai sör.

tommybravo 2011.06.10. 11:49:55

@Bathory: Te mérhetetlenül ostoba vagy, ráadásul mindenről "ők" jutnak eszedbe. Szerintem keress magadnak egy másik játszóteret, ha nem tudsz vagy akarsz érdemben a témához szólni.

Lucky Larry Silverstein 2011.06.10. 11:51:20

Egyébként ami ellen Tóta w. kikel az index címlapblogban - mint ez a plaza stop - mindig a magyaroknak jó, a zsidajoknak meg szar ügy. Meg lehet nézni honnan jött az ürge.

felka 2011.06.10. 11:51:34

"Egyébként a Róma körüli nullás is tele van bevásárlóközpontokkal, ezek vasárnap is nyitva vannak."

na-na...én rómában nagyítóval kerestem bevásárlóközpontokat a belvárosban nyílván egyetlen sincs, a külterületeken sincs annyi mint amennyire számítottam egy ekkora népességű városhoz képest.

ellenben rengeteg kisbolt van az egész országban, ahol helyi, kitűnő minőségű élelmiszereket kaphatsz, igen kicsit drágábban, de néha napján megengedhetik maguknak.

a hiperekben kizárólag helyi termékeket lehet kapni a körömkefétől az ásványvízig.

de biztos ők csinálják rosszul.

Goompah 2011.06.10. 11:53:49

@tunketiko: "Halott ágazatok preferálása, és a külföldi munkalehetőséggel kecsegtető tőkeerős, fejlődést, lendületet nyújtó cégek korlátozása a mai viszonylatok között öngól az országnak. Viszont ha gazdasági megtorpanás, belső kereslet összeroppantása a cél, még több munkanélküliség, akkor nyerő lesz ez az irány..."

Nagyon igazad van.

Plumper_ 2011.06.10. 11:53:50

@Bathory: Ostoba, tanulatlan antiszemita tahó vagy. A rómaiak i.sz.70-ben lerombolták a Jeruzsálemi Templomot, majd elkergették, legyilkolták a zsidókat. A megmaradtak szétszóródtak. Aztán jött az antijudista vád ("Krisztus gyilkosai"), amiből az ostoba, műveletlen, analfabéta tömegek jól elvoltak. A zsidókat tiltották rengeteg munkától, kivéve a pénztől, amit a keresztények tisztátalannak tartottak. A zsidók tehát foglalkoztak pénzzel, majd amikor abban is sikeresek lettek, azt is próbálták elvenni tőlük, ahogy a hiányszakmákat. Tudod, ÉSSZEL lehet sokmindent elérni. A nyilasoknak és elődeiknek olyan nem volt, csak gonoszságuk.
Az egyiptomiak eltűntek. Megszívták, lásd bibliai történet.:-)
Szlovákia felívelő? De amikor Trianonozás van, utálod őket.
Mint az arabokat: ha melletted lakik, piszkos csencselő, ha Izraelben, akkor támogatod, mert nagyrészt zsidóellenes.
Szerintem vonulj vissza a kucuginfót olvasni, az való neked, cérnakarú.

sokadszorra 2011.06.10. 12:00:26

@Bathory:

A CBA-t nem bekebelezni kell, hanem szanálni a 3.14csába. Az egykori közértek és társaik ótvar üzlethelyiségeiben, javarészt az "örökölt" berendezéssel és berendezkedéssel "szocreál" és drága lánc.
A LIDL, az ALDI nem rövid távon szeretne sokat keresni (nem magyar kiskereskedő/kisvállalkozó ugyanis), és a legtöbb helyen a versenytársat a környéken lévő "nagyobbak" jelentik a számukra, nem pedig a kicsi és ebből adódóan drágább üzletek.

Egyébként meg te is élhetnél mezőgazdaságból... Jobban járna mindenki :)

Goompah 2011.06.10. 12:06:01

@Jacques de Molay:

"a túlpermetezés és helytelen gondozás pontosan látszik a zöldségen"

Már kérdeztem, de nem válaszoltál. Hogyan is látszik? Van egy trikordered a Star Trekből? Esetleg a zsebedben hordasz egy laboratóriumot? Mert másképp nem megy.

Alvarez 2011.06.10. 12:08:21

@Goompah: mindegy, ő látja és hisz benne rendületlenül.

invalid username 2011.06.10. 12:12:57

@tunketiko:

1. húsz éve a franciák számolták végig, de ezen a téren nincs nagy változás. a hiperek révén háromszor annyi munkahely szűnik meg, mint amennyit egy hiper ad.

2. nem MINDEN céget érdemes idecsábítani.

@Goompah:

a németek és a franciák *rendkívül* protekcionisták -- ha nem azt nézed, amit mondanak, hanem amit csinálnak :-)

invalid username 2011.06.10. 12:14:31

vicces, hogy a post szerzője a kérdést "nemzeti kultúrharcos" terepre tolja, ahol ugye racionális érvelésre nincs is mód.

Advanced Flight 2011.06.10. 12:15:08

@zsoci: "Ugyan az a nadrág, cipő minimum 20%-al drágább a plázában."

Te meg miről beszélsz? Ugyanaz a cucc olcsóbb volt (de jóval) egy budai plázában, mint amit aztán véletlenül viszontláttam egy erzsébeti kis gagyi butikban, miután átbotorkáltam két hajléktalanon.

Ruhát, cipőt igazán olcsón még csak plázában láttam, meg persze a kínainál, de én ott nem vásárolok.

tunketiko 2011.06.10. 12:17:50

@Alvarez: @Goompah:

No-no... :) A piacokon idős nénik/bácsik portékáival vigyázni kell...És nem pont azért, mert fekete gazdasáot támogatjuk, mivel nyugtát nem szeretnek adni.... Mesélték, hogy rákérdeztek a nénire mikor és mivel volt utoljára permetezve a termék. Állítólag a néni a mai napig egy már korábban betiltott permetezőszert használt,... ;) Csak a néni nem tudta, hogy betiltott szert használ (mert még a megboldogult papa permetezőszer maradványait használta el...). Pl. ilyenek miatt nem árt vigyázni az őstermelőkkel, -főleg ha azok különösen kedves, mosolygós idős emberek :D

Georgigi 2011.06.10. 12:21:04

@popocatepetl:
"Aki emlékszik arra az időszakra, amikor csak ksiboltok voltak?" Te nagyon hülye! "kisboltok" Minden létező blogban fikázól másokat, közben ilyen hülye vagy?

Advanced Flight 2011.06.10. 12:26:44

Lakhelyünkhöz elérhető közelségben három ún. kisbolt található.
Mesélek róluk.

1. Az első egy kis "maszek" üzlet, semmilyen hálózathoz nem tartozik. Bár árusít 1-2 prémium terméket, ami pozitívum, viszont olyan pofátlanul drága, hogy olyan nem is létezik. Az állatira ellenszenves tulajnő pedig a vevők orra előtt szokott ordenáré stílusban veszekedni szerencsétlen alkalmazottaival.

2. A második egy hazai lánchoz tartozik (h-val kezdődik és oni-ra végződik a neve). Az üzlet sötét, piszkos, nincs választék, ami van, az drága, az eladók pedig bunkók és lusták. Egyszer amikor a húspultból szerettem volna kérni egy kis sonkát, a két eladó azon vitatkozott egymással vagy 5 percig a fülem hallatára, hogy melyiküknek kéne engem kiszolgálni. Mindezt persze csak azután, hogy a mellettem várakozó másik nyomorult vevő valamilyen nála lévő sípszerűséggel addig tülkölt, amíg a két fent nevezett végre előmászott a raktárból.

3. A harmadik szintén egyedi darab. Látszólag élelmiszerbolt, valójában abból él, hogy az állandóan ott dekkoló hajléktalanokat látja el azokkal a kis minipiákkal, biztos ismeritek. Már az üzletet megközelíteni is priceless.

Ja, és mindez Buda egyik legjobb környékén.

Ha keresne valaki, az Alléba mentem vásárolni. :-)

Alvarez 2011.06.10. 12:31:02

@tunketiko: ezt Jacques de Molay-nak kell címezned, ő eteti a családját ilyen értékes élelmiszerekkel

Goompah 2011.06.10. 12:33:57

@tunketiko: Azt hiszem, féreértetted a Molaynak feltett kérdésemet. Ő azt mondja, hogy látni a zöldségen, ha rosszul permetezték. Én azt mondom, hogy szerintem nem látni, és épp ezért veszélyes. Te meg úgy válaszoltál, mintha ezt a veszélyt kétségbe vonnám.

bucimaci666 2011.06.10. 12:40:09

@Jacques de Molay:

1. Ez nem egy lineáris egyenlet, hanem nagyon sok tényezős formula, amelynek van optimum-tartománya, tehát valamennyi traktor használata még az optimum felé mozdít, ha érted, mire gondolok. Már évekkel ezelőtt kongatták a vészharangot egyes gondolkodók a túlzó optimalizálásról, amely nagyon gyorsan létre fogja hozni a 20-80-as társadalmat, ahol 20% dolgozik hatékonyan, 80% meg nem, és ezt el kell tartani. Egy társadalom működőképességének nem a hatékonyság a legfőbb ismérve, hanem az, hogy jól működjön együtt, és mindenki megtalálja magát valahol benne. A túloptimalizált társadalom frusztrálttá tesz, főleg, ha nem kisközösségekre optimalizálsz, hanem egy globális játszótérre, ahol egyetlen Steve Jobs vagy Madonna van. Ha érted, mire gondolok.

2. A szombat délelőtti piacozás, ahol az élelmiszer 80%-át megvásároljuk, parkolással, mindennel együtt 30-40 perc. Egy teszkózás nem áll meg egy óra alatt, és még úgy is, hogy odafigyelek, vásárolok legalább 10% olyan árút, amire nincs szükségem. Ráadásul, ha minőségi dolgokra van szükségem, mondjuk nem két hónap alatt széteső cipőre, akkor csak el kell mennem máshova. Tehát időt nem spórolok, pénzt viszont többet költök, ami még jobban a munkahely-fogyasztás tengelyhez köt, ami viszonylag súlyos rabság.

3. A beszállítói lánc rövidülése olcsítja a termékeket, nagyságrendekkel kisebb a környezeti terhelése, és eltolja az arányokat a termelői munka és a helyi vállalkozások felé, ergó a tejtermelő nem éhbérért dolgoztat kevés embert, hanem emberi bérért többet. Ráadásul, ha egy gazdaság a homogenizált termelésre épül, az kevésbé sérülékeny, mintha pár nagy vízfej szolgáltatására. Ráadásul ezekre a szolgáltatásokra ők szoktattak rá, pl. télen paprika vagy paradicsom ...

1. Való igaz, hogy van ilyen szempontból egy arany középút amit nem feltétlen közelítünk teljes pontossággal szabadpiaci eszközökkel, de ennek ellenére mégse kéne belepiszkálni bürokratikus úton, mert egy nem tökéletesen működő rendszer helyett kapni fogunk egy szart. Rendkívül rugalmatlan szabályokkal amit inkompetens emberek erőltetnek rá a társadalomra. A 20-80-as társadalom pedig igen is hatékonyabb tud lenni, ha a 20%-ot nem próbálod visszafogni. Hagyd termelni és utána vonj el tőle a 80% javára. Ne akadályozd az értékteremtésben.
Ez a globális játszótér sokaknak sokkal szimpatikusabb az általad ideálisnak tartott (?) kisközösségi léttel szemben. Legyen mindenkinek a saját választása az, hogy miben szeretne élni és amíg kisközösségi lét nem tud tömegeknek életképes alternatívát nyújtani a globalizációval szemben addig felesleges ezen vitatkozni. Azt meg ne mondd, hogy a csúnya verseny nyomja el, mert ha tényleg jobb lenne akkor az emberek nem áramlanának tömegesen a városokba és nem csak pár hippikommün lenne a földön.

2. A teszkózás nekem kijön negyed óra alatt. A lényeges különbség viszont ott van, hogy a tesco és társai nyitva vannak akkor amikor az emberek hazamennek munkából. Én minden évben 4-5 hónapig jellemzően nem érek haza 8 előtt és a kisebb boltok ennél hamarabb zárnak. Szeptembertől, pedig suliban leszek szombatonként késő délutánig. Akkor nekem például mennyire reális lehetőség a kisbolt? Nem csak 9-5-ig dolgoznak emberek és jellemzően többet adnak bele a közösbe, mint a nyolc-órázó társaik.

3. Olcsóbb nem lesz, mert a helyi vállalkozó nincs akkora versenyhelyzetben mint korábban. A környezeti terhelés valóban kisebb, ezt bele kellene építeni az árba, de hatékonyan csak a szénhidrogének további adóztatásával tudnád ezt elérni, amit Európa most 400 Ft-hoz közeli benzinárakkal nem fog megjátszani, mert túl kockázatos.

Goompah 2011.06.10. 12:43:55

"A részletes szabályozás várhatóan szigorúbb szabályokhoz kötik majd az áruházak építését, az engedélyek kiadását hatástanulmányokhoz és egy többtagú helyi testület jóváhagyásához kötnék."

index.hu/gazdasag/magyar/2011/06/10/magyarok_vasaroljatok_dragabban/

Kiváló alkalom az intézményesített korrupcióra. A többségükben fideszes testületi tagok nem győzik majd a zsebükbe tömködni a kenőpénzt.

Jól ki van ez találva, csak végső soron a kenőpénzt is mi fizetjük meg a magasabb árakon keresztül.

tunketiko 2011.06.10. 12:47:52

@Rongy Rázó:

Nem értem miért afranciákat hozod fel példának. Húsz évvel ezelőtti dolgokat nem lehet mai viszonyokra húzni. Ha olyan számításaik is voltak akkor, azon már rég túlhaladtak...
Francia hiper van jelen hazánkban is...Pont, hogy ez által (is) erősek...

Tavaly pont olyan cikkeket lehetett olvasni, hogy a francia cégek jelenlétét is kellene növelni hazánkban . Franciaország a 4-ik legnagyobb befektető magyarországon, de európa szerte is jelentős export piaca van...

Csak nekik megvan ehhez a fejlettségük, -ami a magyaroknak nincs. Itt nincs hozzá hazai tőke, nálunk nincs megfelelő technikai szint...stb.
(Nem csak mezőgazdaságra gondolok, ott gyorsvasút is van, -ami nálunk max. álom még... ;)

Hazánkban van egy csomó fancia cég... Pl. Budapesten jelen lévő hiperek közül pont van francia, -és hazánkban magyar embereket foglalkoztatnak-pl. Auchan (ott is szoktam vásárolni). De számos kozmetikai termék is, amit a magyarok napi szinten használnak, francia: loreal, garnier.
Avagy Plázákban jellemzően üzlettel rendelkező Yves Rocher boltok, és a luxusabb L'occitane...stb.
Világhírű francia borok, -hatalmas szőlő ültetvényekkel.
Hazánkban nincsenek ilyen méretű ültetvények. A tokaji, vgy villányi borvidékünk méretben kis porfing a francia ültetvényekhez képest. De nálunk nem is lehetne, hiszen milyen kicsi az ország területünk a franciákhoz képest..

.Alig van termőföldünk, mit akarunk mi mezőgazdaságot futtatni?

Sem az ország mérete, sem a technikai, gazdasági fejlettség nem összehasonlítható. Se most, se történelmileg. Illetve össze lehet hasonlítani, csak értelme nincs... Nem egy súlycsoport.
Franciaország korábban jelentős gyarmattartó hatalomnak számított. (mi inkább "gyarmat" voltunk itt a keleti fronton, - és nem francia érdekeltségben ;)
A francia az egyik világnyelv volt, -sőt, ma is a diplomácia fontos nyelve.

Franciaország európán belül centrum ország, jelentős gazdasági ás politikai súllyal rendelkezik ma is.

Ehhez képest hazánk hol van? Hazánk periférikus ország, tőkeerő nélkül, nagyon is rászorul más, külföldi nagy cégek tőkéjére...legalább is, ha azt akarjuk, hogy a hazai embereknek munkájuk legyen.

El lehet vágni magunkat külföldtől, de akkor az Észak Korea felé konvergálna. Ott is mindent megtermelnek helyben, - csak emberek tömegei ezáltal éheznek...

Magyar cég alig ad munkát hazánknak. Pl. ha csak bankokat nézem, van az OTP, vagy takszövetkezetek, mkb. ezeknél bankolsz, vagy jobban megéri Cib, Unicredit, Erste..stb. kondíciói?
Hát, a zöldségekből, élelmiszerekből is ugyanúgy azt veszi az ember, amit ár/érték/minőség arányban jobbnak tart.

Van aki Mol kúton tankol, van aki Schell-nél. A választás lehetősége a fontos. Aki akar, az vehet jobb minőségű, vagy éppen csoffadt magyar paradicsomot, aki viszont nem ezt kéri, az hadd vegyen másikat...

tunketiko 2011.06.10. 12:50:29

@Goompah: jaj, akkor rosszul fogalmaztam, bocs :) Nem vonom én kétségbe :)

Goompah 2011.06.10. 12:58:30

@bucimaci666: Úgy látom, te sem ismered az idézőjelet, hanem csak öntöd egy halomba a saját és a másik szövegét. Kibaszott igénytelen, függetlenül a mondandódtól, amit nem is sikerült kihámoznom a tagolatlan zagyvaságból. :(

agnese3371 2011.06.10. 13:11:49

nekem nincs bajom a moratoriummal. a hir teljes szovegebol kiderul csak addig akarjak, amig normalis szabalyozast krealnak. sok a baj a hipermarketekkel, nyomorgtajak a hazai beszallitokat, es ezt mar nem csak a hirekbol tudom, hanem ismerettsegi korombol vannak beszallitok. es meg csak fideszes se vagyok. na erre varjon gombot aki troll a talpan!

agnese3371 2011.06.10. 13:12:52

ja es meg csak jobbikor se, de kozelet irant kozombos se. egyik se. leginkabb semmilyen se.

Goompah 2011.06.10. 13:15:33

@agnese3371: "a hir teljes szovegebol kiderul csak addig akarjak, amig normalis szabalyozast krealnak."

Valóban? Akkor tanulj meg olvasni:

"A tervezetet az LMP-sek épp azért nyújtották be, mert el szeretnék kerülni, hogy a készülő részletes, és a mostaninál szigorúbb feltételeket támasztó szabályozás hírére tömegesen nyújtsák be az építési engedélyeket a kereskedelmi láncok és az építési beruházók."

agnese3371 2011.06.10. 13:21:50

@Goompah: öööööö...khm...ööööö....muhahha

misc · http://misc.blog.hu 2011.06.10. 13:49:27

@airdace: elolvastam. A plázaépítésre a helyi konkurenciának kellene rábólintania... Milyen idióta talál ki ekkora baromságot? Minden piaci szereplő örömmel korlátozná az új belépőket, ha lenne módja rá, a verseny gyengítésével pedig a fogyasztó veszít.

Alvarez 2011.06.10. 14:48:17

@agnese3371: "nyomorgtajak a hazai beszallitokat, es ezt mar nem csak a hirekbol tudom, hanem ismerettsegi korombol vannak beszallitok."

Jól jegyezd meg: ebben az országban mindenki panaszkodik. Ilyen a kultúránk.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.10. 15:30:31

@Jacques de Molay: megsúgom, a magyar vállalkozó is kizárólag a profitra hajt, másképp nem csinálná.

Avatar 2011.06.10. 15:50:44

@agnese3371: "sok a baj a hipermarketekkel, nyomorgtajak a hazai beszallitokat"

Ad1, A nem hipermarket vállalkozások fizetési fegyelme is elég gyengus, mondhatni nyomorgatják a beszállítóikat
Ad2, Nem kötelező beszállítónak lenni sehol. Keressen jobb vevőt az árujára, akinek nem tetszik a helyzete. Ha talál, örüljön neki, ha meg nem talál, akkor örüljön, ha a hiper megveszi tőle azt, ami egyébként értékesíthetetlen...

popocatepetl 2011.06.10. 15:51:23

@Georgigi: Legalább tőlem idézz, te kis manócska!

popocatepetl 2011.06.10. 15:52:52

@uni1002: "Majd vissza jön az a világ, remélem Kádárt is klónozzák..."

Remélem a sámliját is.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2011.06.10. 15:55:30

@misc: képzeld el, Franciaországban, Olaszországban és sok más helyen is így működik! . Mégis épülnek hipermarketek, plázák, csak épp pl. a helyi boltok kedvezményesebb bérleti díjjal települhetnek be a plázába, vagy a hipernek kicsit nagyobb kompenzációt kell fizetnie, vagy nagyobb helyi termék hányadot bevállalni...

KopaszMercis 2011.06.10. 16:41:31

Ezt a buzi hippi kereszteny melymagyar fostocsat...

A lathatatlan kez szabalyoz hatekonyan, orban viktor meg hatekonytalanul.. bizzuk orban viktorra inkabb.

popocatepetl 2011.06.11. 08:23:09

@misc: Az olimpián miért nem indulhatnak a férfiak együtt a nőkkel? És a rokkantak az egészségesekkel? Hajrá "piaci" verseny.

popocatepetl 2011.06.11. 08:27:06

@Georgigi: Hűha, elmúlt a flashed és most nem emlékszel semmire?

popocatepetl 2011.06.11. 08:28:33

@KopaszMercis: "Ezt a buzi hippi kereszteny melymagyar fostocsat... "

Van némi fogalomzavar a mondatodban. Egybevontad a két kört, a buzi hippi fosokat és a keresztény mélymagyarokat.

fedkvas 2011.06.11. 19:38:53

@Bathory: khhááá, csináljatok megint "vásárolj a keresztény boltban" kampányt.

Georgigi 2011.06.12. 15:31:07

@popocatepetl: De emlékszem. Sokan arra is, hogy milyen hülye vagy.

popocatepetl 2011.06.13. 09:48:14

@Georgigi: Nu, másnap lett? Az általad hivatkozott "sokan" egyetlen tagja sem érdekel.
süti beállítások módosítása